Skip to content

Hogyan szerezz olvasót a blogodra?

Rengeteg közösségia média platform áll a rendelkezésedre, ami egyrészt nagyon izgalmas. Másrészt viszont nagyon észnél kell lenned, ha nem akarod a napjaidat azzal tölteni, hogy a különböző social media oldalakon lógsz, ahelyett, hogy a blogodat írnád.
Photo by Pixabay on Pexels.com

Kitaláltad és elindítottad a blogodat. A kezdeti izgalom lassan alább hagy, jönnek a dolgos hétköznapok. Egyre többször morfondírozol rajta, hogyan szerezz olvasót a blogodra. Az egyik legfontosabb és legkézenfekvőbb válasz a kérdésedre: a közösségi média. Íme néhány alapvető tanács, ami segít elindulni, ha kezdő vagy a social media világában.

A közösségi média már régen nem arról szól, hogy csinálsz egy rajongói oldalt a blogodnak a Facebookon, ahol megosztod a friss bejegyzések linkjeit, a köztes időben meg kiteszel pár vicces képet vagy Youtube videót. A közösségi média egy újfajta, folyamatosan változó kommunikációs módszer, aminek a fontosságát és a helyes használatát egyre többen ismerik. Rengeteg platform áll a rendelkezésedre, ami egyrészt nagyon izgalmas. Másrészt viszont nagyon észnél kell lenned, ha nem akarod a napjaidat azzal tölteni, hogy a különböző social media oldalakon lógsz, ahelyett, hogy a blogodat írnád.

Nem a mennyiség, a minőség a fontos!

A közösségi média használata nem azt jelenti, hogy mindenhol ott kell lenned. A mennyiség helyett inkább a minőségre koncentrálj. Nem minden blogger van oda a közösségi médiáért, de ez nem jelenti azt, hogy egy az egyben le kellene mondania az általa kínált előnyökről. A számodra leghasznosabb közösségi média platform kiválasztásához három alapvető szempontot mérlegelj:

  1. A célközönséged melyik platformot használja leginkább?
  2. A blogod profiljához melyik platform illeszkedik legjobban?
  3. Te hol mozogsz magabiztosan?

A Facebook haldoklik?

Időről időre szárnyra kapnak olyan elméletek, miszerint a Facebooknak leáldozóban van, illetve lehet olvasni a trónkövetelőkről. Ne dőlj be ezeknek a híreknek. Az a helyzet, hogy a Facebook még mindig a közösségi média királya. Ha semmi mást nem csinálsz, ha sehol máshol nem vagy jelen, egy Facebook oldal a blogodnak akkor is kötelező. Különösen igaz ez akkor, ha magyar nyelven blogolsz, mivel itthon a legtöbb embernek még mindig a Facebook jelenti a közösségi médiát. Az már a kapacitásodon, érdeklődési körödön és persze a blogod profilján múlik, hogy a Facebook oldal mellett milyen csatornán futtatod még a blogod. De ezt a lépést semmiképpen nem érdemes kihagyni.

Lassan járj, tovább érsz!

Ha úgy döntesz, hogy több közösségi média oldalon is futtatod a blogod, ne kezdd mindenhol egyszerre. Úgysem lesz időd egyszerre minden platformot ugyanúgy építeni. Kezdd a Facebookkal! Idő kell, amíg követőket gyűjtesz magad köré, amíg kitapasztalod, mikor és mit érdemes megosztani, amíg kialakítasz magadnak egy napirendet. Ha ez megvan, lépj tovább a következőre. Csak akkor nyiss egy következőt, ha van rá időd, energiád, hogy rendszeresen frissítsd a közösségi média profiljaidat. A puszta jelenlét ugyanis nem elég. Inkább legyél jelen kevesebb közösségi média felületen, de azt csináld jól, semmint, hogy úgy legyél ott mindenhol, hogy igazából nem vagy jelen.

Szeretnél blogot írni? Kell egy kis segítség az induláshoz?

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

A weboldal cookie-kat használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassa. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás