21 blogolás eszköz, amivel te is profi blogger lehetsz

A megfelelő blogolási eszközök új szintre emelhetik a blogod és a tartalommarketinged. Ebben a blogbejegyzésben elhoztam 21 eszközt, ami különböző területeken lehet a segítségedre. Legyen szó a blogod motorjáról, szövegszerkesztésről vagy tartalom naptárról, ezek a blog szoftverek időt és energiát spórolhatnak neked.
Photo by OVAN on Pexels.com

A megfelelő blogolási eszközök új szintre emelhetik a blogod és a tartalommarketinged. Ebben a blogbejegyzésben elhoztam 21 eszközt, ami különböző területeken lehet a segítségedre. Legyen szó a blogod motorjáról, szövegszerkesztésről vagy tartalom naptárról, ezek a blog szoftverek időt és energiát spórolhatnak neked. Vágjunk is bele.

Milyen eszközök/ szoftverek kellenek a blogoláshoz?

A blogolás és tartalommarketing számos területet ölel magába. Az eszközlistát ezért a könnyebb követhetőség érdekében ezekbe a területekbe csoportosítottam.

Blog platform (CMS)

A CMS (content management system) egy olyan tartalommenedzsment rendszer, amivel fejlesztői tudás nélkül tudod a tartalmakat online megjeleníteni. Ha azt mondom WordPress, akkor biztosan egyértelműbb a kép.

Kulcsszó kutatás eszközök

Azok az eszközök, amik segítenek megtalálni a megfelelő kulcsszavakat, a segítségükkel kiderítheted miről érdemes írni az adott témában, vagy hogy honnan próbálj meg linket szerezni.

Szövegszerkesztő

Szükséged lesz egy vagy több eszközre, ahol a blogbejegyzést megírod, szerkeszted és ellenőrzöd a helyesírást.

Képszerkesztő

Az igazán profi bloghoz minőségi képanyag és grafika is kell. Ezek az eszközök, a profi design elemek létrehozásában segítenek, anélkül hogy designer lennél.

Email szoftver

Ha bloglolsz, akkor email listát is építesz (legalábbis erősen ajánlott). A szuper egyszerűtől, az egészen profi automatizációs rendszerig mindenre hoztam példát.

Űrlap készítő

Az űrlapok vagy form-ok segítenek az email gyűjtésben, ezeken keresztül iratkozhatnak fel az olvasók a hírleveledre.

Tartalom naptár

A blogolás sorvezetője a tartalom naptár, amit többféle eszközben is elkészíthetsz, attól függően, mire van szükséged.

A 21 legjobb blogolás eszköz

Blog platform (CMS) 

Squarespace

Egy klasszikus drag&drop weboldal készítő, ahol modulokból tudod összerakni a weboldaladat.

Mikor válaszd?

Ha nem szeretnél pénzt keresni a blogoddal, de szeretnél egy egyedi, szép design-t. A Squarespace-el gyorsan összedobhatsz profi kinézetű blogokat, hála a számtalan sablonnak. Hátránya, hogy nehezen skálázható, így ha később webshopot vagy oktatási felületet szeretnél, akkor valószínűleg költöznöd kell majd.

Ár: havi $12-$40

WordPress.com

A WordPress egyszerűbb verziója a WordPress.com, könnyen használható, beépített tárhely szolgálattal, rengeteg téma közül lehet választani, emellett SEO barát.

Hátránya a korlátozottság, mivel csak nagyon alap bővítmények és témák használhatóak rajta.

Mikor válaszd?

Ha gyorsan szeretnél blogot indítani, de még nem tudod pontosan, milyen céllal. Így ha később bővítenéd, akkor könnyedén át tudsz állni a komolyabb verzióra, a WordPress.orgra.

Ár: Ingyenes -$25/hó

WordPress.org

A WordPress.org sokkal több lehetőséged ad a testreszabásra, cserébe viszont szükséged van saját webtárhelyre, minimális adatbázis kezelésre és saját magadnak kell karbantartanod a blogot.

Ez sokkal egyszerűbb, mint hangzik. Főleg, hogy ma már magyar és angol nyelven is számtalan oktatóanyag érhető el, ami lépésről lépésre végigvisz a telepítésen.

Ha pénzkeresésre, SEO céllal vagy marketing eszközként használnád a blogot, akkor mindenképp a komolyabb CMS-t válaszd, mert az ad kellő rugalmasságot ezekhez. 

Ha igazán jó blogot szeretnél, ami évek múlva is megállja a helyét, könnyen kezelhető, mindennel integrálható, akkor a wordpress.org-ot válaszd.

Ár: Ingyenes, de vannak egyéb költségeid (pl. webtárhely szolgáltatás)

Kulcsszó kutatás eszköz

Google Keyword Planner

Alapvető eszköz, ha SEO-ban is erős blogot szeretnél. A Google Keyword Planner a Google Ads-be beépített, ingyenes eszköz.

Mikor használd?

Kulcsszókutatáshoz kötelező használni, hiszen itt lesznek a legbiztosabb keresési adatok.

Ára: Ingyenes

Ubersuggest

Egyik legjobb belépő SEO eszköz az Ubersuggest. A funkciótára nagyon hasonló a nagy nevű SEO eszközökéhez: kulcsszótervező, url elemzés, backlink térkép, SERP adatok és még sok más hasznos funkció.

Mikor válaszd?

Ha valódi SEO eredményeket szeretnél elérni a blogoddal, mindenképp érdemes beruházni erre az eszközre. Minden olyan alap SEO funkciót tartalmaz, amire tartalomstratégia készítésekor szükséged lehet. Emellett felhasználóbarát a felülete, ami segít gyorsan átlátni egy profibb SEO eszköz használatának alapjait.

Plusz az ára is jóval barátibb, mint a versenytársaknak.

Ár: havi $29 – $99

Szövegszerkesztő

Microsoft Word vagy Google Docs

Egyszerű szövegszerkesztő a cikkek megírásához, talán nem kell bemutatnom egyiket sem.

Mikor használd?

Én a cikkeimet mindig Google Docs-ban írom, mert azt bármilyen eszközről elérem, így akár utazás közben is tudok cikket írni a telefonomról. Ráadásul könnyű importálni a kész cikket WordPressbe. Ennek ellenére a Wordöt is használom, mivel sajnos Google Docs-ban még nincs magyar helyesírás ellenőrzés, így azt Microsoft Wordben futtatom le.

Ár: Ingyenes 

Hemingway Editor

A Hemingway Editor az egyik leghasznosabb eszköz, ha blog posztokat írsz. Angol nyelven kifejezetten zseniális, de magyarul is vannak jól használható funkciói.

Hogyan használd?

Ha blog posztot írsz, fontos, hogy az könnyen érthető legyen. A Hemingway Editor segít leegyszerűsíteni a szöveget, kigyomlálni a felesleges összetett mondatokat. A végén kapsz egy értékelést, amiből megtudod, hogy a szöveged megértéséhez hányadik osztályos szövegértési tudás kell. 

Ha csak nem jogi szöveget írsz, érdemes az általános iskolai szintre lőni.

Ára: ingyenes 

Szinonimaszótár/Thesaurus

A nevéből talán egyértelmű, ezek szinonima szavakat ajánló felületek. A Szinonimaszótár magyar, a Thesaurus angol nyelven.

Mikor használd?

A blogbejegyzés szerkesztése során segítenek, hogy változatosabban legyen megfogalmazva a szöveg. El sem hinnéd, mennyit dob a szövegen, ha itt-ott kicserélsz egy-két szóismétlést.

Ára: Ingyenes

Grammarly

A Grammarly egy profi ligás helyesírás ellenőrző webes alkalmazás. Amellett, hogy megtalálja a helyesírási hibákat, figyeli a szöveg hangnemét, a szóismétléseket és jelzi hogyan lehetne még élvezhetőbb a szöveg.

Mikor használd?

Ha angolul írsz, akkor kötelezően mindig. Ha megvagy a cikkel, csak másold be a Grammarly szerkesztő felületébe a szöveget, és fuss végig rajta, miket javasol. Nem kell mindent ész nélkül elfogadni, de megéri átnézni a tippeket.

Ára: Ingyenes

On-page SEO optimalizáló eszköz

Yoast SEO

A Yoast SEO az egyik legjobb, és egyben legnépszerűbb WordPress keresőoptimalizáló bővítmény.

Mikor használd?

Az ingyenes Yoast verzió teljesen elég, ha saját magadnak blogolsz. A prémium verziót inkább SEO szakemberek szokták használni.

Ára: Ingyenes

Rankmath

A Rankmath szintén WordPress keresőoptimalizáló bővítmény, még viszonylag új játékos a piacon, a Yoast alternatívája.

Mikor használd?

Mivel még új játékos olyan funkciókat is ingyen ad, amikért a Yoastnál fizetni kell, ezért én a kettő közül ennek a használatát javaslom.

Ára: Ingyenes

Képszerkesztő

Canva

A Canva egy népszerű online képszerkesztő. Szinte mindent meg tudsz vele csinálni a blog borítóképétől kezdve, hirdetési képeken át az ebook designig.

Mikor használd?

Ha gyorsan, egyszerű de szép képekre van szükséged mint például Facebook hirdetés kép, vagy blog poszt borítókép, akkor a Canva tökéletes eszköz. Amellett, hogy szuper egyszerű használni, a számtalan template segítségével még a design megoldást is a kezed alá teszik.

Ára: Ingyenes – havi $12.95

Figma

A Figma egy fokkal komplexebb eszköz mint a Canva, de cserébe többet is tud. Eredetileg designereknek készült UX designhoz, de én szeretem grafikák készítéséhez is használni.

Mikor használd?

Ha komplexebb grafikára van szükséged, akkor mindenképp érdemes kipróbálni. Szerkeszthető illusztrációk segítségével könnyen tudsz vele a brand színeknek megfelelő grafikákat készíteni, ami olyan, mintha profi designer kezéből származna. 

Bőven elég az ingyenes verzió.

Ár: Ingyenes –  havi $45

Photoscape X

Ez egy desktop képszerkesztő, de így is az egyik kedvencem. Nagyon erős szerkesztője van. Kollázst készíthetsz vele vagy éppen vízfesték hatású képet két kattintással.

Mikor használd?

Ha fényképeket szeretnél effektekkel ellátni ez az egyik leggyorsabb módja. Kollázst szintén öt perc alatt lehet összedobni vele. 

Én ezzel szoktam méretre vágni képeket, mert nagyon felhasználóbarát a szerkesztője, emellett az alap funkciók mellett például kör alakú kivágást is két perc alatt lehet vele csinálni. 

Ára: ingyenes

Email szoftver

Mailchimp

A Mailchimp népszerű email szoftver eszköz, talán az egyik legközismertebb márka.

Mikor használd?

Én személy szerint nem rajongok érte, mert szerintem ár-érték arányban egyáltalán nem éri meg használni. Ha nem szeretnél komoly email marketinget, csak egy-két hírlevelet küldeni akkor nyugodtan válaszd ezt. De akár automatimusokban akár szekvenciákban gondolkozol, a Mailchimp kevés lesz.

Ár: $0-$299/hó

Getresponse

A Getresponse a Mailchimp-hez hasonló funkciókkal rendelkezik, a fő profiljuk a email marketing kampányok kezelése.

Mikor válaszd?

Mailchimp helyett tökéletes szerintem, ha nem szeretnél olyan komplex eszközt mint az ActiveCampaign. Egyszerűen és gyorsan lehet vele hírlevelet kiküldeni, szépen nyomon követi a legfontosabb email KPI-okat. 

Alap automatizációkat is simán csinálhatsz már a legolcsóbb csomagokkal is. Ami kifejezetten hasznos benne, az a landing page builder, amivel gyorsan hozhatsz létre egyszerű, de szép landing oldalakat.

Mellettük szól még a segítőkész és gyors ügyfélszolgálat, chaten keresztül kb. pár órán belül el lehet intézni bármit. És majd elfelejtettem, a felületük magyarul is elérhető. Az ár a feliratkozók számától függően változik.

Ár: havi $10.50 – $600

Active Campaign

Szintén sok keresés és teszt után döntöttem az Active Campaign mellett, mint email marketing eszköz.

Bár én jelenleg csak email marketingre használom, ennél sokkal többet tud: komplex marketing automatizációs rendszer alapfokú CRM-mel. 

Mikor válaszd?

Ha szeretnél komolyan marketing folyamatokat automatizálni. Ha valóban értesz hozzá kivételesen személyes és valós-idejű érdeklődésen alapuló kommunikációt valósíthatsz meg vele, emailben, SMS-ben és még számos felületen.

Szofisztikált módon gyűjthetsz – GDPR-kompatibilis – személyes adatokat, ami alapján perszonalizált, viselkedés alapú kommunikációt folytathatsz vele.

Nagyon komoly eszköz, csak győzd kihasználni a benne rejlő potenciált.

Ár: havi $9 – $500

Űrlap készítő

Optinmonster

Sok popup eszközt teszteltem, mire megtaláltam az Optinmonstert. Felugró, beúszó, szövegközi, és még ezer más féle ablakot tudsz vele létrehozni. Lead generáláshoz, blogoláshoz kötelező eszköz.

Mikor válaszd?

Ha felugró, beúszó vagy szövegközti modult szeretnél, ami egyszerűen és gyorsan szerkeszthető. Intuitív szerkesztői felülete van, számtalan könnyen személyre szabható sablon közül választhatsz, nagyon jól integrálható bármilyen CMS-be és össze köthető bármilyen eszközzel.

Ára: havi $9-$49 (éves előfizetéssel)

Tartalom naptár

Google Sheet

Az excel Google verziója, tökéletesen használható tartalom naptár készítésére.

Mikor használd?

Mindenképp szükséged lesz rá, én a tartalom stratégiámat és a tartalom naptáramat is Google Sheetben készítem el.

Ár: Ingyenes

Clickup

Alapvetően egy projekt menedzsment eszköz, de a Clickup tartalomnaptárként is remekül funkcionál.

Mikor használd?

Ha fontos, hogy lásd a tartalmakat egy idővonalon és szereted nyomon követni a feladataidat, akkor mindenképp érdemes kipróbálni. Ráadásul a tartalmakat to do lista nézetben, naptár nézetben és idővonalon is nyomon követheted.

Ár: Ingyenes – $5/hó

Összefoglalás

Az jó blogolás eszközmix kialakításával új szintre emelheted a blogod és a tartalmaidat. Érdemes tesztelni őket, hogy megtaláld a neked legmegfelelőbb kombinációt. Nem biztos, hogy a legdrágább megoldás lesz a neked legjobb. 

Ha új eszközt próbálsz, igenis használd ki a próba időszakot, tesztelj le minden funkciót. Ha pedig nem azt adja, amire számítottál, mondd le az előfizetést. 

Most pedig te jössz:

Melyik eszközt fogod először kipróbálni? Milyen blogolás eszközöket használsz, amik nincsenek a listában? A kommentben írd meg.

Szerző:

Varga Daniella
Online marketing szakértő és a Modern Marketing Blog szerzője. Szakterülete a marketing stratégia, tartalommarketing és konverziós folyamatok.

Tags:

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .