Kitaláltad és elindítottad a blogodat. A kezdeti izgalom lassan alább hagy, jönnek a dolgos, szürke hétköznapok. Egyre többször morfondírozol rajta, honnan szerezz olvasókat? Az egyik legfontosabb és legkézenfekvőbb válasz a kérdésedre: a közösségi média. A következőkben néhány jó tanácsot gyűjtöttem össze, ami segít eliindulni, ha kezdő vagy a social media világában.

A közösségi média már régen nem arról szól, hogy csinálsz egy rajongói oldalt a blogodnak a Facebookon, ahol megosztod a friss bejegyzések linkjeit, a köztes időben meg kiteszel pár vicces képet vagy Youtube videót. A közösségi média egy újfajta, folyamatosan változó kommunikációs módszer, aminek a fontosságát és a helyes használatát egyre többen ismerik. Rengeteg platform áll a rendelkezésedre, ami egyrészt nagyon izgalmas. Másrészt viszont nagyon észnél kell lenned, ha nem akarod a napjaidat azzal tölteni, hogy a különböző social media oldalakon lógsz, ahelyett, hogy a blogodat írnád.

Nem a mennyiség, a minőség a fontos!

A közösségi média használata nem azt jelenti, hogy mindenhol ott kell lenned. A mennyiség helyett inkább a minőségre koncentrálj. Nem minden blogger van oda a közösségi médiáért, de ez nem jelenti azt, hogy egy az egyben le kellene mondania az általa kínált előnyökről. A számodra leghasznosabb közösségi média platform kiválasztásához három alapvető szempontot mérlegelj:

  • A célközönséged melyik platformot használja leginkább?
  • A blogod profiljához melyik platform illeszkedik legjobban?
  • Te hol mozogsz magabiztosan?

 

 A Facebook haldoklik?

Időről időre szárnyra kapnak olyan elméletek, miszerint a Facebooknak leáldozóban van, illetve lehet olvasni a trónkövetelőkről. Ne dőlj be ezeknek a híreknek. Az a helyzet, hogy a Facebook még mindig a közösségi média királya. Ha semmi mást nem csinálsz, ha sehol máshol nem vagy jelen, egy Facebook oldal a blogodnak akkor is kötelező. Különösen igaz ez akkor, ha magyar nyelven blogolsz, mivel itthon a legtöbb embernek még mindig a Facebook jelenti a közösségi médiát. Az már a kapacitásodon, érdeklődési körödön és persze a blogod profilján múlik, hogy a Facebook oldal mellett milyen csatornán futtatod még a blogod. De ezt a lépést semmiképpen nem érdemes kihagyni.

Lassan járj, tovább érsz!

Ha úgy döntesz, hogy több közösségi média oldalon is futtatod a blogod, javaslom, hogy ne kezdd mindenhol egyszerre. Úgysem lesz időd egyszerre minden platformot ugyanúgy építeni. Kezdd a Facebookkal! Idő kell, amíg követőket gyűjtesz magad köré, amíg kitapasztalod, mikor és mit érdemes megosztani, amíg kialakítasz magadnak egy napirendet. Ha ez megvan, lépj tovább a következőre, és csak akkor nyiss egy harmadikat, negyediket stb., ha van rá időd, energiád, hogy rendszeresen frissítsd a közösségi média profiljaidat. A puszta jelenlét ugyanis nem elég. Inkább legyél jelen kevesebb közösségi média felületen, de azt csináld jól, semmint, hogy úgy legyél ott mindenhol, hogy igazából nem vagy jelen.

 

#örömblogolás

Soha nem írtál még blogot? Mire vársz? Kezdj neki! Találj ki egy nicknevet, egy figyelemfelkeltő címet, hozz létre külön a blogod számára fenntartott email címet, válassz magadnak egy szimpatikus blogszolgáltatót és ugorj fejest a virtualitásba!

Kezdj el írni a napodról, arról, ami foglalkoztat. Egy furcsa jelenet a buszon munkába menet; egy újságcikk vagy egy film, amit mostanában láttál és elgondolkoztatott egyaránt jó téma lehet. Használd az általam összegyűjtött 100 témaötletet az induláshoz mankóként. Így nem kell attól tartanod, hogy kifogysz a mondandóból.

Mire a 100 témaötlet végére érsz, már biztosan kialakul az írói rutinod, a blogolás a mindennapjaid részévé válik.

Régen volt már blogod, de abbahagytad az írást? Úgy érzed, hiányzik az írás, az alkotás öröme az életedből? Sosem késő újrakezdeni! Itt a remek alkalom. Mire a 100 témaötlet végére érsz, nem is fogsz rá emlékezni, milyen volt az életed blogolás nélkül.

Spread the love
UA-24738056-1

A weboldal cookie-kat használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassa. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás